Projekty infrastruktury komunikacyjnej i technicznej
Studium wykonalności dla trasy Traktu Nadwiślańskiego
Przedmiotem opracowania jest analiza możliwości realizacji Traktu Nadwiślańskiego – drogi o klasie głównej, według przebiegu wyznaczonego w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st Warszawy. Zakresem opracowania objęty był odcinek od Trasy Mostu Północnego do mostu Gdańskiego wraz z budową tunelu pod ul. Starzyńskiego i mostu nad kanałem Żerańskim. Przeprowadzone analizy wykazały, że realizacja trasy jest możliwa pod warunkiem uwzględnienia zabezpieczeń przeciwpowodziowych. Ze względu na możliwość poprowadzenia trasy jedynie w bliskim sąsiedztwie rzeki Wisły, zaproponowano dwa warianty rozwiązań drogowych: na poszerzonym wale przeciwpowodziowym lub na estakadzie obok niego. Z oceny wpływu inwestycji na obszar NATURA 2000 wynika, że budowa Traktu Nadwiślańskiego wprawdzie naruszy obszar OSO, ze szkodą dla przyrody Warszawy, niemniej nie narusza siedlisk przyrodniczych i gatunków o znaczeniu priorytetowym. Bezpośrednim celem projektu jest budowa ulicy, mającej odciążyć drogę krajową nr 61 (wylot na Pułtusk) oraz usprawnić obsługę i powiązania os. Tarchomin z trasami mostowymi i dzielnicą Praga Północ.
